BRAND ACCELERATOR PROGRAM ADDRESSED TO CONTEMPORARY* FASHION COMPANIES AND BRANDS
CONTEMPORARY FASHION AWARD
SPREADING THE CONCEPT OF CONTEMPORARY FASHION AMONG THE PEOPLE

CHE COS’E TIMEÈ un progetto internazionale e un programma di brand accelerator rivolto alle aziende e ai marchi della moda contemporary* la cui mission è duplice:
· portare tra la gente il concetto contemporary, per tracciarne un’ identità riconoscibile e fare in modo che il pubblico finale comprenda e possa assimilare le caratteristiche salienti di un prodotto contemporary per ora focalizzato dai soli addetti ai lavori (distributori, produttori, buyer).
· dare visibilità e sbocchi commerciali alle aziende della moda contemporary che sono già sul mercato, ma non hanno ancora raggiunto la forza di un brand.

GLI ORGANIZZATORI –E’ organizzato da White Trade Show in collaborazione con Camera Italiana Buyer Moda – The Best Shop, in partnership con ICE- Agenzia per la Promozione all’estero e l’internazionalizzazione delle imprese italiane, con il patrocinio del Comune di Milano. Main Partner del progetto è Lancia.

ENTE PATROCINATOREComune di Milano

MAIN SPONSOR Lancia

SETTORI Abbigliamento Contemporary (donna e uomo)
Accessori contemporary(donna e uomo): borse, bijoux, calzature, cappelli, foulard, occhiali e sciarpe

LA MISSION –  Grazie al network dei partner il vincitore potrà:
· Esporre gli outfit a White
· Essere inserito nella rete distributiva di Best Shop appartenenti al circuito Camera Italiana Buyer Moda
· Essere protagonisti di trunk show dedicati per presentare la collezione
· Beneficiare di un’intensa comunicazione online su testate del settore moda
· Avere supporto di ufficio stampa e pubbliche relazioni

* CONTEMPORARY: segmento fashion che è sinonimo di ricerca, design e qualità, mediata tra innovazione produttiva e tradizione artigianale; si colloca tra la demi couture e il prêt à porter per l’ottimo rapporto qualità-prezzo.

ABOUT TIME – This is an International project and a brand accelerator program addressed to contemporary* fashion companies and brands, with a double mission:
· spreading the concept of contemporary fashion among the people, to outline a recognizable identity and to enable the
final public to understand and assimilate the main characteristics of a contemporary product which are now caught only
by the professionals in the field (distributors, manufacturers, buyers).
· giving visibility and commercial outlets to contemporary fashion companies that already operate on the market, but which
still haven’t achieved the strength of a brand.

ABOUT THE ORGANISATION – It is organized by the White Trade Show in partnership with Camera Italiana Buyer Moda – The Best Shop, and with ICE-Italian Trade Agency , with the patronship of the Comune di Milano.The project is supported by Lancia

PATRON –  City of Milan
MAIN SPONSORLancia
SECTORSContemporary womenswear and menswear
Contemporary accessories for man and woman: bags, jewels, shoes, hats, foulards, glasses and scarves

THE MISSION  – Thanks to a partners network, the winner will have the possibility of:
· Exhibiting the outfits requested at White June 2015
· Being added to the distribution network of the Best Shops belonging to the circuit Italian Chamber of Fashion Buyers
· Being added to the distribution network of Farfetch
· Being protagonist of dedicated trunk shows to present the collection
· Taking advantage of a strenuous online communication activity carried out through fashion magazines
· Receiving support from the press and public relations office

* CONTEMPORARY: fashion segment synonym of research, design and quality, mediated between production innovation and artisanal tradition; it ranks between demi-couture and prêt-à-porter for excellent quality/price ratio.