BRAND ACCELERATOR PROGRAM ADDRESSED TO CONTEMPORARY* FASHION COMPANIES AND BRANDS
CONTEMPORARY FASHION AWARD
SPREADING THE CONCEPT OF CONTEMPORARY FASHION AMONG THE PEOPLE
TIME JURY / Boutique Biffi
Boutique Biffi
Milano, Bergamo

“Business shall never prevail on the human factor. And this can also be applied to fashion”

biffiboutiqueTIZIANO CEREDA
Schivo e pragmatico, fatica a descriversi al di fuori del suo ruolo nella spa di famiglia per la quale cura la parte finanziaria, affiancando negli acquisti menswear e accessori la zia Rosy Biffi, fondatrice delle boutique tra le più prestigiose del mondo.  Tiziano Cereda, nato sotto il segno della Vergine tiene a precisare: “Non ho inventato nulla. Sono qui perché ho ereditato qualcosa che già esisteva e che aveva una sua impostazione ben definita”.  Ma quando si entra nel vivo per parlare di moda, le frasi vengono fuori di getto. “E’ un settore vastissimo e molto divertente in tutte le sue espressioni, dal mondo dei tessuti, alla comunicazione,  che consente tutti i giorni di conoscere persone fuori dal comune. A cominciare dai designer con i quali il rapporto diretto è un plus molto stimolante per il nostro lavoro”. Non solo numeri, dunque? “Il business non deve mai prevalere sul fattore umano. E questo vale anche per la moda”.


Shy and pragmatic, he can hardly describe himself outside his role in his family company, for which he manages the financial area, supporting his aunt Rosy Biffi, founder of one of the most renowned boutiques in the world, in the purchase of menswear and accessories.  Tiziano Cereda, born under the sign of Virgo, highlights: “I haven’t created anything. I am here because I have inherited something that already existed with its well-defined setting”.  But when we start talking about fashion, words come out in one go. “It is a very wide and funny sector under all its aspects, from fabrics, to communication, which enables to meet unconventional people every day. Starting from designers, with whom the direct relationship is a spurring advantage for our work”. Then, not just numbers? “Business shall never prevail on the human factor. And this can also be applied to fashion”.

biffi2-1024x519

biffi4-1024x519

biffi3-1024x519