BRAND ACCELERATOR PROGRAM ADDRESSED TO CONTEMPORARY* FASHION COMPANIES AND BRANDS
CONTEMPORARY FASHION AWARD
SPREADING THE CONCEPT OF CONTEMPORARY FASHION AMONG THE PEOPLE
TIME JURY / Dell’Oglio Since 1890
Dell’Oglio Since 1890
Palermo

«I’d love that we all learn to increase the value of our world and to spread the concept of Dress in Italyl in the world, which can boast almost the same prestige of the Made in Italy»

dellogliomarioMARIO DELL’OGLIO

Palermitano doc, con i suoi tre multimarca,  Dell’Oglio since 1890 di via Ruggero Settimo, fondato dal bisnonno Santi alla fine dell’Ottocento,  D’O uomo di via Libertà e D’O donna di piazza Castelnuovo  il neo presidente è considerato il maître à penser dell’eleganza per  la buona borghesia siciliana. Affabile, curioso e ottimista di indole, Mario Dell’Oglio è il primo presidente del Sud, dopo il milanese Flaminio Soncini delle boutique Tony Magenta, fondatore della Camera dei buyer nel Duemila, il romano  Gianni Amati,  titolare delle insegne Leam della Capitale e Beppe Angiolini, toscano, numero uno delle boutique Sugar di Arezzo. Dell’Oglio che auspica di arrivare a formulare un vero e proprio brand:  Italians buy-it, da veicolare  sui social media e non solo. «Vorrei che imparassimo a valorizzare il nostro lavoro, imponendo, nel mondo,  il concetto di Dress in Italy, prestigioso quasi quanto il Made in Italy».


A genuine inhabitant of Palermo, a university teacher, with his three multi-brand stores,  Dell’Oglio store since 1890 in via Ruggero Settimo, created by his great-grandfather Santi at the end of the Nineteenth century,  D’O uomo in via Libertà and D’O in piazza Castelnuovo, the new chairman is considered the maître à penser of elegance for Sicily’s middle class. Friendly, curious and optimist by nature, Mario Dell’Oglio is the first chairman from the South, after Flaminio Soncini from Milan, with Tony Magenta boutiques, founder of the Chamber of Buyers in the year 2000, Gianni Amati from Rome, owner of the Leam stores in Rome and Beppe Angiolini, from Tuscany, number one of the Sugar boutiques in Arezzo. Dell’Oglio wishes to establish a veritable brand:  Italians buy-it, to be conveyed through the social media and not only. «I’d love that we all learn to increase the value of our world and to spread the concept of Dress in Italyl in the world, which can boast almost the same prestige of the Made in Italy».

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