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TIME JURY / Tony Magenta boutique
Tony Magenta boutique
Magenta

“The big labels are undervaluing their prestige amidst wild clearance sales and outlets”

TONY-BOUTIQUEFLAMINIO SONCINI – buyer boutique Tony Magenta

Un metro e novanta di buonsenso e simpatia. Flaminio Soncini, il gigante buono del Dress in Italy, è stato colui che ha intuito l’importanza di un’associazione che rappresentasse i proprietari delle più importanti boutique italiane. E non a caso è stato il numero uno di Camera Buyer, da lui stesso fondata nel Duemila, della quale è, oggi, presidente onorario. Aperto, cordiale e pronto alla battuta, Flaminio Soncini, emiliano DOC, è tra i personaggi più influenti del fashion system, dal quale, però, spesso e volentieri prende le distanze: “Le grandi firme stanno svilendo il loro prestigio tra svendite selvagge e outlet “ ha affermati più di una volta, “mentre la gente ci chiede capi belli , di qualità, con uno stile ben definito e a prezzi accessibili”. Dunque contemporary.


Some 6 feet of good sense and friendliness. Flaminio Soncini, the gentle giant of the Dress in Italy, has been the first to understand the importance of an association that represents the owners of the most important Italian boutiques. And it is not a case if he has been the number one of Camera Buyer, established by him in the year 2000 and of which he is the current honorary chairman.  Open, kind and smart, Flaminio Soncini, a genuine Emilian man, is among the most influential players of the fashion system, from which he however very often keeps his distance: “The big labels are undervaluing their prestige amidst wild clearance sales and outlets” he has stated many times
“while people ask for refined and quality pieces, with a well-defined style and at affordable prices”.  In one word, contemporary pieces. 

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