BRAND ACCELERATOR PROGRAM ADDRESSED TO CONTEMPORARY* FASHION COMPANIES AND BRANDS
CONTEMPORARY FASHION AWARD
SPREADING THE CONCEPT OF CONTEMPORARY FASHION AMONG THE PEOPLE
TIME NEWS / News dal web / Beauty Scenario
Beauty Scenario
Beauty Scenario is not the umpteenth déjà-vu scented with beauty

In the section "Beauty Routine", consumers tell about their beauty choices

Beauty Scenario non é l'ennesimo déjà-vu che profuma di beauty. È uno specchio di cose, ma prima ancora di persone, che riflettono in rete la loro vita, le loro routine, le loro manie e ossessioni.
Beauty Scenario  è un web magazine che parla di prodotti di bellezza attraverso le parole delle persone che li hanno creati, che li amano e li usano ogni giorno.
Nella sezione "Beauty Routine" i consumatori raccontano le loro scelte beauty, diventando così testimonial diretti dei brand, che siano i preferiti di una vita o innamoramenti più recenti. Uomini e donne di diverse età, professioni e necessità, dall'art director alla nonna in pensione.
Su Beauty Scenario  si può curiosare anche fra i tips degli addetti al settore, i consigli e gli indirizzi preferiti dei beauty insiders, e perfino degli speciali "Questionari Olfattivi" rivolti ai nasi e ai creatori di fragranze artistiche più importanti del mondo.
Per chi cerca le novità i brand che devono ancora sbarcare in Italia, e che si possono acquistare nella sezione “Shopping” grazie al link diretto all'acquisto che accompagna ogni prodotto. Mentre chi semplicemente ama soddisfare la propria curiosità, troverà la storia di prodotti e marchi iconici del passato, nella sezione “Trend & Co.”, ricca anche di news dal mondo beauty.
E poi gli ultimi trend in trema fitness in arrivo dall'estero, i trattamenti di chirurgia estetica, le interviste e i consigli di medici e specialisti nella sezione “Health & Wellness”.
Il web magazine nasce dall'idea di Vanessa Caputo, che dopo anni come giornalista di moda per i più importanti magazine femminili italiani (Marie Claire, Io Donna, Gioia, Elle etc.) ha scelto di dedicarsi alla sua passione, il mondo beauty. A lei si sono unite due grandi professioniste; Claudia Bellani, che ha lavorato per anni nel mondo della comunicazione per maison di lusso e Lucrezia Morleo, giornalista con esperienza nel mondo comunicazione, nel settore beauty e lusso.


Beauty Scenario is not the umpteenth déjà-vu scented with beauty. It is a mirror of things, and most of all of people, who reflect their lives, their everyday routine, their passions and obsessions on the web.
Beauty Scenario  is  a web magazine which talks about beauty products through the words of their creators, their lovers and their users.
In the section "Beauty Routine", consumers tell about their beauty choices, thus becoming direct testimonials of brands, whether it is about a lifetime favourite or a most recent love. Man and women of different ages, jobs and needs, from the art director to a retired granny.
On Beauty Scenario  you can also look for the tips of the sector experts, the favourite advices and references of beauty insiders, and even the special "Olfactory Questionnaires" addressed to the most important noses and creators of artistic fragrances.
For those who are looking for new ideas, brands that haven’t arrived to Italy yet, can be purchased in the “Shopping” section through the direct link for purchase which accompanies each item. While for those who simply aim at satisfying their curiosity, the section “Trend & Co.”, featuring plenty of news from the beauty universe, provides information about the history of iconic products and brand from the past.
To finish, the latest trends in the fitness sector from abroad, aesthetical surgery, interviews and tips of doctors and specialists are to be found in the “Health & Wellness” section.
The web magazine has been conceived by Vanessa Caputo, who after having worked for many years as a fashion journalists for the most important Italian feminine magazines (Marie Claire, Io Donna, Gioia, Elle etc.) has decided to dedicate herself to her passion, beauty. Two high-skilled professionals have joined her: Claudia Bellani, who has worked for many years in the field of communication for luxury maisons and Lucrezia Morleo, journalist with experience in the field of communication in the beauty and luxury sector.