BRAND ACCELERATOR PROGRAM ADDRESSED TO CONTEMPORARY* FASHION COMPANIES AND BRANDS
CONTEMPORARY FASHION AWARD
SPREADING THE CONCEPT OF CONTEMPORARY FASHION AMONG THE PEOPLE
TIME NEWS / News dal web / M Collective
M Collective
New revolutionary store

The project also plans exclusive co-branding

M Collective è uno nuovo rivoluzionario store, che si trova in viale Regina Giovanna 1 a Milano, è diviso in tre aree: dove ogni oggetto si inserisce per il mood che rappresenta e interpreta, sia questo un oggetto di moda, design, technology o food. La brand list include nomi come Karl Lagerfeld, Leitmotiv, Les Hommes Urban e collaborazioni per capi speciali con big player del settore come Imperial, che ha firmato una serie di abiti total black per il punto vendita. La politica di prezzo prevede che nessun capo superi i 999 euro.  Il prossimo step del gruppo è quello di avviare un percorso di crescita molto ambizioso sia nell’off­-line con l’apertura di nuovi store nei principali centri dello shopping mondiale, ma soprattutto nell’on-line, sviluppando una piattaforma tecnologica.
Il progetto si prevede anche di esclusive co-branding, nascono così special edition che spaziano dalla moda, ad oggetti floreali realizzati e molti dolci alla moda.


M Collective is a new revolutionary store, located in Viale Regina Giovanna 1 in Milan, and divided into three areas: in each of them every object fits perfectly in the mood it represents, be it a fashion object, design, technology or food. The brand list includes big names such as Karl Lagerfeld, Leitmotiv, Les Hommes Urban and collaborations for special items, with big players in the field as Imperial, which has designed a series of total black clothes for the store. The pricing policy requires that no item should cost more than 999 €. The Group's next step is to start a very ambitious growth curve, in the off­-line, by opening new stores in the main shopping centres worldwide, but especially in the on-line, by developing a technologic platform.
The project also plans exclusive co-branding: this will contribute to the creation of special editions, spanning from fashion, to floreal objecta and various fashionable sweets.